Friday, December 26, 2008

SOLAT HAJAT UNTUK NENEK


Sesungguhnya apabila kita telah berusaha maka sebagai hamba Allah yang sangat lemah kita perlu menyandarkan segala pengharapan dan hajat dengan jalan tawakal. Nenek saya Hajjah Sally Hikcs Abdullah telah mengalami ketumbuhan di perutnya, dimana ketumbuhan tersebut sebesar kepala bayi yang baru dilahirkan. Pada 12 hb Disember 2008 (Jumaat) nenek saya menjalani satu pembedahan bagi mengeluarkan ketumbuhan di perutnya. Menurut Doktor , pembedahan nenek agak berisiko memandang usia nenek yang sudah tua iaitu 71 tahun. Sebagai seorang cucu yang sangat rapat sudah pasti jauh disudut hati timbul perasaan sedih dan risau. Tiada apa yang mampu saya lakukan hanya berdoa kepada Allah agar nenek selamat menjalani pembedahan. Alhamdulillah pihak Masjid Sultan Salahudin Abd Aziz Shah juga turut juga mengadakan solat hajat untuk keselamatan nenek menjalani pembedahan pada 11 hb Disember 2008 (Khamis malam Jumaat). hampir semalaman saya tidak dapat melelapkan mata kerana menunggu berita tentang keadaan. Walaupun saya sebenarnya dalam keadaan keletihan dalam seminggu ini kerana membantu sahabat yang kehilangan kereta di kawasan kediaman saya. Walaubagaimanapun, Alhamdulillah berkat doa semua sahabat, jamaah masjid, anak-anak dan cucu..nenek saya selamat menjalani pembedahan dan akhirnya keadaannya setabil. setelah 3 hari ...ada berita yang agak menyedihkan...tidak saya mampu menyatakannya di blog ini. Cuma saya berdoa pada Allah moga nenek diberi kesembuhan, ketabahan dan paling penting kekuatan untuk beribadah pada Allah. Amin...

No comments: