Friday, July 24, 2009

HARI KETIGA DI DEMC , SHAH ALAM



Assalamualaikum dan samat Pagi semua...al-Hamdulillah hari ini keadaan saya semakin baik.



  • Semalam setelah makan ubat lebih kurang jam 10.00 malam saya terus tertidur dengan lena. bagaimanapun seawal jam 3.45 pagi jururawat mengejutkan saya untuk pemeriksaan tekanan darah....dalam hati saya berkata, awal pulak nurse ni check tekanan darah..orang tengah sedap tidur nie..:-).


  • Pagi ni saya bangun agak awal seawal jam 5.45 pagi. Kedengaran dengan jelas azan subuh dari masjid negeri Shah Alam. Selepas solat subuh dan membaca al-Quran saya minum 3 teguk air zam-zam yang saya beli dari farmasi DEMC. sambil berdoa dengan doa berikut ;"Ya Allah, Jadikanlah air zam-zam ini pengetahuan yang bermanfaat dan rezeki yang luas serta ubat bagi segala penyakit".

  • Pada jam 7.30 pagi nurse datang membuat pemeriksaan tekanan darah sekali lagi. al-Hamdulillah tekanan darah normal 120/80. Cuma saya diberi 2 jenis ubat.

  • Sarapan pagi untuk hari nie sepaket Milo 3 in 1, Sekotak kecil susu Dutch Lady dan semangkuk bijirin. Nampaknya lepas nie kena makan dan sarapan secara sihat.......


  • Inilah sebotol kecil air zam-zam yang saya beli. Kalau nak tahu, memandang air zam-zam pun mendatangkan pahala..apatah lagi meminumnya beserta doa. Mudahan mendapat manfaat daripadanya.

  • Terima kasih kepada Sharil, Addy, Azizul dan Family, Zailan yang menziarahi serta membantu. Terima kasih juga buat AT yang sentiasa bertanya khabar. Mudahan kalian mendapat kebaikan dunia dan akhirat.



  • "Maha Suci Allah dan Segala puji-pujian hanya untuk NYA"

1 comment:

Hunny said...

Salam Ustaz

Didoakan agar cepat sembuh dan bersabar atas ujian kehidupan.